تعمير و عيب يابي نبولایزر و بخورسرد

تعمير و عيب يابي نبولایزر و بخورسرد

دانلود نسخه الکترونیکی (PDF) کتاب

بخور سرد خانگی و آرایشگاهی

بهترین وجامع ترین کتاب برای آموزش تخصصی تعمیر بخور سرد

مقدمه

دستگاههای بخور برای ایجاد رطوبت در محیطهای سر بسته مانند محل کار یا منزل مورد استفاده قرار میگیرند.این دستگاهها با افزایش میزان رطوبت هوا می توانند به مطبوع شدن هوای تنفسی انسان کمک زیادی نمایند.هر چند که کاربردهای این دستگاهها فراتر از این موارد است که میتوان به مواردی همچون کاهش بار میکروبی هوای محیط، ایجاد رطوبت مورد نیاز برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست انسان و مرطوب نمودن پوست، کاهش ذرات آلرژیزا در هوا و جلوگیری از سرفه های خشک در افراد حساس، کاهش میزان حساسیت و آسم در افراد مستعد و حتی کاهش میزان خر و پف اشاره کرد.

رطوبت به میزان بخار آب موجود در هوا گفته می ‌شود و رطوبت نسبی پایین به این معنی است که هوا خشک است و قابلیت نگهداری رطوبت زیادی را دارد. براي رهایی از هوای خشک می ‌توان از دستگاه‌های بخور استفاده کرد.
دستگاه های بخور اگر به طور صحیح استفاده شوند، می ‌توانند ازخشکی پوست بدن و پوشش مخاط بینی و گلو جلوگیری کنند و بروز سرماخوردگی، حملات سردردهای سینوسی، آلرژی، آسم و به عنوان یکی از درمان های کمکی در عفونت های دستگاه فوقانی و تحتانی بیماری ‌های تنفسی را کاهش دهند .

دستگاه بخور

دستگاه بخور

تفاوت دستگاه های بخور گرم و سرد:

دستگاه های بخور معمولا 2 نوع سرد و گرم دارند. دستگاههای بخور سرد و دستگاههای بخور گرم ، هر دو اثر یکسانی در مرطوب کردن هوا دارند . هر دو دستگاه ، هوا را مرطوب می کنند اما تفاوت هایی نیز دارند. در بخور گرم ،آب توسط المنت بخار  می شود .آب داخل محفظه ی بخور داغ است و احتمال خطر سوختگی وجود دارد. ضمن آنکه مصرف انرژی برق نیز در این نوع بخور بالاست.ولی این دستگاه مزایایی هم دارد . از جمله این که احتمال رشد باکتری و قارچ در این دستگاههاکمتر است ،در هوای سرد و فصول سرد سال ، استفاده از آن به گرم کردن محیط خانه کمک می کند ودر ضمن به این دستگاهها ، می توان داروهای گیاهی مثل اکالیپتوس یا منتول هم اضافه کرد . از دستگاه های بخور گرم که در تسکین گرفتگی بینی، عفونت های مجاری تنفسی، کاهش شدت درد و سرفه های خشک مفید هستند، معمولاً در هوای سرد استفاده می شود. امکان افزودن مواد ضدعفونی کننده گیاهی و خوشبوکننده به بسیاری از آنها وجود دارد.
این دستگاه ها معایبی هم دارند مثلا مصرف انرژی برق در آنها بالاست و احتمال سوختگی با بخار داغ یا آب داخل مخزن وجود دارد اما دستگاه بخور سرد که کم صداتر از نوع گرم عمل می کند و مصرف انرژی برق در آن کمتر است، معمولاًدر فصل تابستان استفاده می شود. از آنجا که بخار آن سرد است، خطر سوختگی (به خصوص برای خردسالان) ایجاد نمی کند.ولی از معایب آن این است که آب سرد محل مناسبی برای تکثیر قارچ ها و باکتری هاست و از آن جایی که در بخور سرد قطرات آب به هوا پراکنده می‌ شوند، این مواد زیان ‌آور هم به همراه آب در فضای اتاق منتشر می ‌شوند و مواد معدنی موجود در آب نیز به صورت گرد و غبار در هوا پراکنده می شود و به همین دلیل باید مخزن بخور ،با آب مقطر پر شود.بنابراین مخزن آن ها را باید هر روز با آب و صابون شست. البته رطوبت سازهای تبخیری از این قاعده مستثنا هستند.
بطور کلی می توان گفت بخور های سرد, نسل جدید بخور های گرم هستند و قابلیت بهتری دارند. برای اینکه باعث می شوند ذرات آب و بخار بیشتری وارد مجرای تنفسی شود. دستگاه های بخور سرد بوسیله روشهای پیشرفته اولتراسوند این قابلیت رو دارند که بتوانند بر خلاف بخور های گرم ایجاد ذرات بسیار ریز کنند.

بخور سرد با استفاده از تکنولوژی اولتراسونیک، آب را تبدیل به ذرات معلق در هوا می نماید. این تکنولوژی بر خلاف بخورهای قدیمی بخار آب داغ، برای همه کاملا ایمن است. این محصولات با مصرف برق ناچیز در حد یک لامپ کم مصرف معمولی دوست دار محیط زیست می باشد که در مقایسه با بخورهای قدیمی با مصرف برق حداقل 700 وات کاملا مقرون به صرفه می باشد. دستگاه بخور سرد بر خلاف بخور گرم بدون تغییر دمای محیط، رطوبت مطبوع مورد نیاز را تامین می نماید.

دستگاه های بخور سرد به سه گروه رطوبت ‌ساز پروانه ‌ای، رطوبت ساز اولتراسونیک و رطوبت‌ ساز تبخیری تقسیم می‌ شوند. رطوبت سازهای تبخیری در صورت افزایش رطوبت نسبی هوا، خروج بخار آب از دستگاه را کاهش می‌ دهند و به طور خودکار عمل می ‌کنند.

از ویژگی های مثبت دستگاه بخور سرد یا بخور خانگی ، حذف باکتری ها و ویروس ها (سرماخوردگی و…) ، تامین رطوبت محیط بدون افزایش دما، کاهش استرس، احساس طراوت و شادابی و حسیاست نداشتن به نوسانات برق هستند.

بخور سرد،  آب را به بخار تبدیل  و دستگاه  نبولایزر آب و دارو را وارد هوا می کند تا ازاین طریق وارد دستگاه تنفس شود . از آنجایی که اصول عملکرد بخور سرد و نبولایزر با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد درادامه با نبولایزر بیشتر آشنا می شویم.

آشنایی با دستگاه نبولایزر و رطوبت ساز

نبولایزر وسیله ای برای رساندن دارو و يا رطوبت تنفسي مورد نياز  به قسمت های مختلف دستگاه تنفس از طریق استنشاق مستقیم است. در حالتي كه دستگاه بصورت درماني مورد استفاده قرار گيرد،  در وضعیت هایی مانند برونشیت وآسم شدید بسیار موثر است و به دلیل سریع بودن تاثیر دارو جلوگیری از تاثیر دارو بربافت های دیگر بسیار مورد توجه است. روش های دیگر استفاده از دارو مانند خوراکی و تزریقی برای مشکلات دستگاه تنفسی کمتر موثر و مورد استفاده اند.

نحوه كار دستگاه نبولايزر

نحوه كار دستگاه نبولايزر

نبولایزر  و بخور سرد با تکنولوژی اولتراسونیک کار می کند.ی عنی از لرزش جهت ایجاد ذرات معلق استفاده می شود. به این طریق که در این دستگاه امواج مافوق صوت برای تبدیل آب به بخار استفاده می شود . گاهی نبولایزرها با باتری هم کار می کنند که بهتر است از باتری الکالاین استفاده شود . شستشوی محفظه دارو با دقت انجام شود و از خشک شدن دارو در این قسمت جلوگیری شود.

این دستگاه ممکن است شامل قسمت های اضافی برای هماهنگ کردن نبولایزر برای درمان با دارو با اکسیژن یا برای استفاده همراه با ونتیلاتور نیز باشد.

بخش های اصلی دستگاه نبولایزر و بخور سرد

1 – مبدل اولتراسوند یا کریستال پیزوالکتریک یا سنسور پیزو الکتریک(مگنت اولتراسونیک) : همانطور در شکل زیر می بینید شکل سکه مانند دارد.این قسمت در پایین مخزن آب قرار دارد که باارسال امواج پبا فرکانس 1.7 مگا هرتز با ایجاد ضربات مکانیکی به مولکول های مایع آن ها را به بخار تبدیل می نماید.

مبدل اولتراسوند دستگاه نبولايزر

مبدل اولتراسوند دستگاه نبولايزر

2-ماسک (دربعضی مدل ها)

3 – اسیلاتور الکترونیک (تولید فرکانس مورد نیاز کریستال مولد بخار)

4 – برد پاور (جهت تولید ولتاژDC)

5 – برد تغذیه

6 – برد کنترل(فرمان)

7 – محفظه کوپلینگ که معمولا پر شده از آب

8 – محفظه داروی نبولایزرمحل دارو در دستگاه است .

9- هیتراین بخش از دستگاه ممکن است در یکی از موقعیت های زیر باعث گرم کردن بخار خارج شده از دستگاه شود

الف) یک هیتر در داخل ظرف ذخیره قرار گرفته است.

ب) یک هیتر در دور سری نبولایزر

ج) یک هیتر وصل شده به سطح خارجی ظرف ذخیره

د) یک هیتر در دور لوله مؤیین که مایع از آن عبور می کند.

10 –  سنسور قطع کن (لول متر آب) : در صورت تمام شدن مایع یا دارو آلارم می دهد که  معمولا مغناطیسی است.

11 – فناین قسمت برای خروج و هدایت هوا است.

12-لوله و اتصالات :

طرز کار با دستگاه

روی دستگاه معمولا چندنوع کلید دیده می شود . یکی جهت روشن و خاموش کردن دستگاه (ON/OFF) و دیگری جهت تنظیم مدت زمان فعال بودن دستگاه که کاربر می تواند با توجه به تشخیص خود تنظیم نماید.در مدل های جدیدتر کلید ولوم شدت بخار نیز وجود دارد. علاوه براین کلیدها چراغ سیگنال تمام شدن آب نیز وجود دارد تا در صورت تمام شدن آب آلارم دهد.

مشکلاتی که معمولا دستگاههای نبولایزر پیدا می کنند، بیشتر ناشی از عدم آشنایی کاربر با طرز کار دستگاه است. توجه داشته باشید که دستگاه وقتی روشن است محفظه اش خالی نباشد در غیر این صورت می سوزد. برای جلوگیری از خرابی یا ازکارافتادگی دستگاه(تشکیل رسوب) بهتر است از آب مقطر استفاده شود. همچنین از باقی ماندن و خشک شدن دارو در محفظه دارو جلوگیری شود . لذا پس از هر بار استفاده درون محفظه ها را با دقت شستشو دهید و سپس خوب خشک کنید.

اصول عملکرد دستگاه نبولایزر(رطوبت ساز)

برای شروع یک ولتاژ الکتریکی فرکانس بالا به کریستال پیزو الکتریک در مدار نوسان ساز اعمال می شود و مبدل پیزو الکتریک سیگنال الکتریکی اعمال شده را به نوسانات مکانیکی تبدیل می کند. این نوسانات امواج صوتی با فرکانس حدود 1 تا 2 مگا هرتز در محفظه کوپلینگ ایجاد میکند. آب مقطر به عنوان ماده کوپلینگ ، امواج صوتی را به محلول داخل محفظه دارو هدایت میکند. امواج اولتراسوند سبب شکل گیری حباب هایی در مایع می شود و ذرات مایع با رسیدن موج به سطح مایع ، شکل فورانی پیدا می کنند و به شکل ذرات معلق در نزدیکی سطح مایع در هوا پراکنده می شوند. با فشارهوای ایجاد شده توسط فن دستگاه ، این ذرات به بیرون محفظه انتقال پیدا می کند. هرچه فرکانس بالاتر باشد اندازه ذرات کوچکتر است.

در شکل زیر برد یک دستگاه بخور سرد دیده می شود.که به همراه مبدل اولتراسونیک می باشد. این برد از دو قسمت تشکیل شده است:

بخش بالایی که وظیفه تبدیل سیگنال الکتریکی به مکانیکی و بخار کردن آب رادارد.

 و بخش پایینی که وظیفه تبدیل برق شهر به ولتاژ 12 ولت DC را برای برق رسانی بخش بالایی بر عهده دارد.

ultrasonic board

در این شکل محل قرار گیری مبدل پیزو ( هم در دستگاههای بخور سرد و هم نبولایزرها) در بالای شکل دیده میشود. از آنجا که فرکانس تولید شده توسط مدار می بایست دارای توان کافی جهت بخار کردن آب باشد لذا از یک ترانزیستور توان قبل از ارسال سیگنال به پیزو استفاده میشود.

مدار قدرت دستگاه بخور سرد

در هر دستگاه پزشکی و منجمله بخور سرد تمامی بخشهایی که کار انجام میدهند را بخش قدرت می نامیم.معمولا بخشهای قدرت یک کار فیزیکی انجام میدهند که ممکن است راه اندازی موتور ، روشن شدن چراغها، نمایشگر  یا یک خروجی خاص باشد. با این توضیح در یک دستگاه بخور سرد مولد بخار(کریستال پیزو)، فن دستگاه ، هیتر(در صورت موجود بودن) و LED ها و صفحه نمایش جزئی از مدار قدرت این دستگاه هستند.

نکته: در دستگاه بخور سرد خرابیهای عمده پس از منبع تغذیه به مدار قدرت مربوط می شود.

رطوبت ساز اولتراسونیک با استفاده از امواج فراصوتی که توسط مبدل اولتراسونیک تولید می‌شود، آب را به شکل بخار تبدیل می‌کند. در این دستگاه، تامین آب از   مخزن  داخل دستگاه انجام می‌شود. مولکولهای آب با ضرباتی که مبدل اولتراسونیک وارد می کند  به لرزش درمی‌آید. این لرزش، ذرات سطحی آب را به بیرون پرتاب میکند در نتیجه بخار تولید می شود. در این حالت مولکولها دارای انرژی جنبشی زیادی نیستند و اگر توسط یک فن به خارج از دستگاه هدایت نشوند مجددا بر روی سطح آب سقوط کرده و به مایع تبدیل می شوند.

فرکانس کاری برای کریستال توسط برد فرمان ایجاد می شود.از آنجا که جریان این سیگنال کم بوده و توانایی به ارتعاش درآوردن کریستال را ندارد می بایست آنرا تقویت کرد در دستگاه بخور سرد این کار توسط ترانزیستور قدرت انجام میشود که معمولا شماره آن BU406 است. در شکل زیر بخشهای مدار قدرت ، فرمان و تغذیه دستگاه و همچنین محل قرار گیری ترانزیستور BU406 دیده می شود.

شکل(19): مدار قدرت-فرمان و تغذیه و محل قرار گیری ترانزیستور BU406

همانطور که در شکل (19) دیده می شود ترانزیستور BU406  توسط پیچ به بخش فلزی دور کریستال پیچ شده است. درحقیقت این بخش فلزی نقش هیت سینک(سرد کننده) برای ترانزیستور را دارد. همچنین برای پر کردن فضای بین این ترانزیستور و بخش فلزی خنک کننده می بایست از خمیر سیلیکون مخصوص برای این منظور استفاده کنید تا از داغ شدن بیش از حد ترانزیستور جلوگیری بعمل آید.

نکته: در صورتیکه دستگاه بخور سرد بخار تولید نکند و یا اینکه صرفا آب را به بالا پرتاب کرده و بخاری از آن تولید نشود می بایست این دو قطعه را تعویض کنید.

نکته: در اکثر مواقع تعویض کریستال و ترانزیستور BU406 می بایست بطور همزمان انجام شود.برای تست ترانزیستور می توانید از تست دیودی دستگاه مولتی متر استفاده کنید اما برای  تست کریستال نمیتوانید از دستگاه مولتی متر استفاده کنید.

نکته: حتما از ترانزیستورهای Bu406  اورجینال استفاده کنید. درحال حاضر در بازار قطعات غیر اورجینالی وجود دارند که با قرار دادن آنها دستگاه بطور کامل تعمیر نشده و تولید بخار دستگاه را به حد مطلوب نمیرساند.برای شناسایی این قطعات می بایست از دستگاه ESR متر استفاده کنید.ضریب تقویت ترانزیستور اورجینال عددی در حدود 120 است.

 

همانطور که قبلا گفته شد برای خارج کردن بخار از دستگاه نیاز به فن می باشد.در دستگاه بخور سرد معمولا از دو مدل فن استفاده می شود: حلزونی و ساده( در دستگاههای قدیمی تر ممکن است فنهای 220 ولت AC نیز دیده شوند).

در شکل(20) این دو مدل فن دیده میشود. این فنها با ولتاژ 12 ولت DC کار می کنند و سیم قرمز پایه مثبت فن و سیم مشکی پایه منفی یا زمین است.برای تست این فنها می توانید با استفاده از منبع تغذیه ولتاژ 12 ولت را به پایه های فن اعمال کرده و چرخش آنرا بررسی کنید.دقت کنید فنهای حلزونی و ساده در ابعاد متفاوت و با ولتاژهای کاری مختلف وجود دارند ، حتما در زمان تعویض همان نمونه بکار رفته در دستگاه را تهیه کنید.

شکل(20) : فن حلزونی و ساده (مورد استفاده در دستگاه بخور سرد)

نکته: معمولا احتمال سوختن این فنها نسبتا کم بوده و بیشتر گریپاژ کرده یا بعلت ازبین رفتن روغن یاتاقانها به سرو صدا می افتند. برای رون کردن حرکت فن پس از تمیز کردن پره های آن برچسب روی فن را کنار بزنید تا محل یاتاقانها و محور فن مشخص شود.سپس با یک قطره روغن آنرا روانکاری نمایید.(مطابق شکل(20))

خرابی ها  و ایرادات  متداول در رطوبت ساز و بخور سرد

  • رسوب گرفتگی کریستال اولتراسونیک : ممکن است مدتی بعد از استفاده در این بخش از دستگاه  رسوب ایجاد شود. در این صورت  در ایجاد و انتقال امواج اولتراسنیک به مایع ممکن است اشکال بوجود آید و میزان بخار خروجی کمی کاهش یابد . اما راه حل آن ساده و راحت است . استفاده از محلول های ضد رسوب می تواند یا با استفاده از برس در برطرف کردن رسوب ایجاد شده کمک کند.
  • سوختگی کریستال اولتراسونیک : در این صورت چاره ای جز تعویض نمی باشد.
  • كم شدن دور فن(يا افزايش بيش از حد صداي آن): با توجه به اينكه نوع فن هاي استفاده شده در دستگاه مانند فن هاي كامپيوترهاي خانگي مي باشد مي توانيد با روغنكاري ياتاقانها نسبت به كاهش صداي فن و افزايش دور آن اقدام نماييد.
  • سوختگی فن : که بایستی فن را تعویض کنید.
  • خرابي سنسور تعیین سطح (لول متر آب) : معمولا اين سنسور ازنوع سنسورهاي آهنربايي  مي باشد. درصورتيكه  آهنرباي سنسور ضعيف شده يا گم شود تعيين سطح آب به درستي انجام نميشود.در اينحالت ميتوان از يك آهنرباي قوي براي تصحيح كار دستگاه استفاده نمود.
  • روشن نشدن دستگاه: معمولا ايراد در سيم پاور دستگاه و يا سوختگي فيوز داخل آن مي باشد كه مي بايست سيم پاور ترميم و يا فيوز را تعويض نماييد.
  • در صورت خرابی ترانزیستور قدرت (معمولا BU406)  خروجی بخار قطع میشود که میبایست این ترانزیستور تعویض شود.

در موارد حاد تر اين ايراد معمولا مربوط به برد تغذيه دستگاه مي باشد كه در آن صورت مراحل زير را بترتيب انجام داده و در هر مورد كه سوختگي مشاهده شد آنرا تعويض مي نماييم: چك  كردن ترانس ورودي – چك كردن پل ديودي يكسو كننده- چك كردن رگولاتور تغذيه

دقت شود در مواردي كه دستگاه داراي منبع تغذيه سوييچينگ باشد معمولا  آي سي سوييچينگ دچار سوختگي شده و مي بايست تعويض گردد.

  • نشتي آب به داخل دستگاه:ايراد از واشرها بوده و مي بايست تعويض شوند. در صورتیکه منبع (مخزن) آب دستگاه سوراخ شده باشد نیز این اتفاق می افتد و باید توسط چسب مناسب سوراخ بسته شود.
  • در صورتیکه مخزن دستگاه شکسته باشد و شکستگی آن قابل ترمیم نباشد بایستی دستگاه را تعویض کنید زیرا مخزن آب این دستگاهها در بازار موجود نیست.
  • كار نكردن كليدهاي تنظيم دستگاه: معمولا ايراد از فلت ارتباط دهنده صفحه كليد به برد فرمان مي باشد كه مي بايست سيم يا سيمهاي ارتباطي را پيدا نموده و آنها را ترميم نمود.در برخي موارد ايراد در شل بودن سوكتها نير مي باشد.

عیب یابی بخور سرد که پس از روشن شدن به درستی کار نمی‌کند

اگر دستگاه بخور سرد رطوبت مورد نیاز شما را تامین نمی‌کند و پیوسته در حال کار است، به احتمال زیاد اندازه دستگاه با اتاق شما تناسب معقولی ندارد یا بخار تولید شده از منافذ موجود در اتاق خارج می‌شود. پس برای این کار ابتدا با مطالعه مقالات مرتبط بررسی کنید که آیا اندازه دستگاه بخور سرد شما با اتاق یا سالن مدنظرتان هم‌خوانی لازم را دارد یا خیر.

سپس منافذ موجود در اتاق را بررسی کنید و اگر منفذی را مشاهده کردید ببندید تا بخار تولید شده به بیرون درز نکند. همچنین بررسی کنید که در داخل مخزن دستگاه به میزان کافی آب وجود داشته باشد. اگر این موارد نبود، دستگاه را خاموش کرده و منافذ خروجی دستگاه را بررسی کنید تا چیزی جلوی خروج بخار را نگرفته باشد.

سرویس بخور سرد که بوی نامطبوعی می دهد

یکی از علل این مسئله راکد ماندن آب داخل مخزن است، زیرا به مرور زمان دستگاه بخور به علت رطوبت زیاد منشا ایجاد قارچ و کپک خواهد شد. به همین دلیل سعی کنید همیشه دستگاه بخور سرد خود را تمیز نگه داشته و آن را شستشو دهید.

ایجاد سر و صدای زیاد در دستگاه بخور سرد

معمولا دو صدا در این دستگاه وجود دارد که برای مصرف‌کنندگان آن خوشایند نیست. اولین مورد صدایی است که در هنگام تخلیه آب از سمت مخزن به سمت صفحات آلتراسونیک دستگاه هدایت می‌شود که صدایی شبیه به هورت کشیدن دارد. که این صدا طبیعی بوده و مشکلی ندارد.

دومین صدا معمولا زمانی است که صفحه آلتراسونیک کار کرده و صدایی شبیه وزوز ایجاد می‌کند. معمولا این‌گونه صداها در ابتدای کار با دستگاه وجود ندارد و به مرور و پس از استفاده مداوم به وجود می‌آید که در برخی موارد با تمیز کردن دستگاه برطرف می‌شود.

البته در مواردی موتور فن نیز به علت عدم روغن‌کاری مناسب و کثیف بودنایجاد سروصدا و نویز میکند.که با سرویس مناسب برطرف می شود.

تعمیر مشکل کار نکردن دستگاه بخور

در صورتی که دستگاه شما کار نمی کند، برای رفع مشکل از نکات زیر کمک بگیرید:

  • اگر دستگاه بخور برق دریافت نکند، کار نخواهد کرد. بررسی کنید که دستگاه بخور به برق وصل شده باشد و منبع تغذیه به درستی کار کند.
  • اگر سطح آب در مخزن دستگاه بخور خیلی کم باشد، نمی تواند به درستی کار نکند.
  • بروز هرگونه انسداد یا گرفتگی در بخش های مختلف دستگاه نیز منجر به بروز این مشکل خواهد شد.
  • چنانچه قسمتی از دستگاه بخور خراب باشد، به درستی کار نمی کند. این ایرادات می تواند شامل فن، موتور یا سایر اجزا باشد.
  • دستگاه بخور تنظیماتی دارد که باید تنظیم شوند، مانند سطح رطوبت یا سطح خروجی بخار، مطمئن شوید که به درستی تنظیم شده اند.

علت روشن نشدن دستگاه بخور

یکی از رایج ترین مشکلات دستگاه بخور روشن نشدن آن است که در ادامه به بررسی علت بروز آن پرداخته ایم:

  • ابتدا باید سیم کشی، دوشاخه دستگاه بخور و پریز برق را مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید.
  • همچنین ممکن است آب به میزان کافی درون دستگاه بخور برای کارکرد آن وجود نداشته باشد.
  • در صورتی که برد الکترونیکی دستگاه دچار ایراد شده باشد نیز با این مشکل مواجه خواهید شد.

برای آشنایی بیشتر و یادگیری تعمیر این دستگاه بصورت حرفه ایی می توانید کتاب زیر را تهیه فرمایید.

برای دانلود نسخه الکترونیکی کتاب اینجا کلیک کنید

بخور سرد خانگی و آرایشگاهی

خدمات انواع دستگاههای بخور سرد :

تعمیر بخور سرد فرش لایف (Fresh life) در مشهد- تعمیر بخور سرد بیورر (Beurer) در مشهد- بخور سرد گلد مستر (Goldmaster) در مشهد-بخور سرد کویین (Queen) در مشهد-بخور سرد زیکلاس (Zykluss) در مشهد – بخور سرد امپریال (Emperial) در مشهد- بخور سرد سانی (Sunny) در مشهد -بخور سرد نئوتک در مشهد – بخور سرد امسیگ (Emsig) در مشهد – بخور سرد وکتو ( Vekto) در مشهد – بخور سرد سایلن (Silene) در مشهد – بخور سرد آلپکس در مشهد – بخور سرد اونیل در مشهد – تعمیر بخور سرد بیشل در مشهد- تعمیر بخور سرد سالنی در مشهد-تعمیر بخور سرد آرایشگاهی در مشهد

آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی در مشهد