نشر رایگان کتاب در آراد گستر

چاپ و نشر رایگان کتاب

چاپ رایگان کتاب به این معناست که انتشارات برای حمایت از چاپ کتاب شما و قلم و نویسندگی تان، برای دریافت مجوزهای چاپ اقدام می کند اما هزینه ای را از شما دریافت نمی کند. تمام هزینه های ویراستاری، طراحی جلد، صفحه آرایی، اخذ مجوز از وزرات ارشاد، فیپا، شابک و سایر هزینه های دیگر را مرکز نشر پرداخت می کند، در مقابل شما با امضای قراردادی با ناشر توافق می کنید که در حقوق مادی و معنوی کتاب شما دخیل باشد.

حقوق معنوی در اشتراک گذاری چاپ کتاب و قرار گرفتن نام ناشر در صفحه اول کتاب شماست و حقوق مادی همان درآمدی است که از طریق فروش کتاب حاصل می شود که باید با ناشر کتاب شریک شوید. البته چاپ رایگان کتاب با انواع توافق بین شما و موسسه نشر ممکن است عقد شود و مدل توافق یکتا نیست و بنا بر تصمیمات طرفین ممکن است امتیازاتی را به ناشر بدهید و یا امتیازاتی را کسب کنید.اما در نهایت چاپ کتاب شما بدون هزینه اتفاق می افتد.

انتشارات آراد گستر افتخار دارد که ناشر نویسندگان مختلف با هر سبک و عنوان کتاب باشد. در این راستا این انتشارات اسپانسری کتابهای مختلف را انجام داده و بصورت رایگان مجوزهای نشر شامل: شابک- فیپا – طراحی جلد و غیره را بصورت رایگان انجام می دهد.

مراحل چاپ کتاب در نشر آراد گستر

  • فرستادن فایل مربوطه به انتشارات
  • بررسی نمودن فایل
  • بستن قرارداد و تعیین هزینه چاپ کتاب ،شرایط اسپانسری و هماهنگی های موردنیاز به منظور چاپ کتاب مانند ویراستاری، طرح جلد و …
  • دریافت شماره شابک
  • اخذ فیپا
  • تحویل فایل نهایی توسط صاحب اثر و یا بخش صفحه آرایی موسسه چاپ کتاب.
  • اخذ مجوز براساس فایل نهایی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی.( كتاب های علمي دانشگاه طی 24 الی 72 ساعت جواز می گیرند اما كتاب های حوزه علوم انساني تقریبا يك ماه زمان می برد)
  • طراحی و اخذ مجوز
  • فرستادن اثر نهایی به لیتوگرافی، چاپخانه و در آخر صحافی. (فرایند چاپ کتاب پس از اخذ مجوزهای موردنیاز 20 الی 30 روز زمان می برد.)

گرفتن مجوز چاپ کتاب یکی از اصلی ترین قوانین چاپ کتاب است که فقط باید توسط ناشر گرفته شود و اشخاص بصورت فردی نمیتوانند برای مجوز کتاب خود اقدام کنند.. انتشارات آراد گستر این بخش را به‌طور کامل انجام میدهد.

1. اخذ مجوز پیش از چاپ

2. طراحی جلد

3.اخذ مجوز طراحی جلد کتاب

ثبت کتاب به نام مؤلف در سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور

ثبت کتاب در سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور و درخواست فیپا (نوشتن فهرست پیش از انتشار)

ثبت اثر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بعد از صدور مجوز فیپا، مجوز اخذشده توسط ما در شناسنامه نهایی کتاب قرار می‌گیرد و فایل نهایی کتاب توسط ناشر در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت بررسی و ممیزی و صدور مجوز پیش از انتشار ثبت خواهد شد.

صدور مجوز پیش از انتشار کتاب و تحویل آن به ناشر

بعد از گذشتن مراحل بررسی مجوز توسط سازمان‌ها و در صورتی که برای متن کتاب ابلاغیه‌ای یا اصلاحیه‌ای صادر نشود، مجوز پیش از انتشار در دسترس ناشر و نویسنده قرار می‌گیرد.

صفر تا صد مراحل چاپ کتاب به زبان ساده

مرحله چهارم: چاپ کتاب

1. چاپ فیزیکی کتاب

2. مجوز اعلام وصول

3. نشر الکترونیک کتاب

در این مرحله از مراحل انتشار کتاب نوبت به ارسال فایل کتاب به چاپخانه است. قبل از هر چیز باید روی طراحی جلد کتاب تمرکز کرد؛ زیرا ارزش بسیار زیادی دارد پس این قسمت از شرایط چاپ کتاب را به‌شدت جدی بگیرید! در انتشارات آراد گستر، طراحی جلد (از مراحل چاپ کتاب) همیشه با نظر نویسنده  و توسط طراحان حرفه ایی انجام می‌شود و بعد از تکمیل طرح جلد کتاب و تائید ناشر و نویسنده، طرح جلد نهایی برای اخذ مجوز در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بارگذاری می‌شود.

انواع قرارداد

یک موسسه چاپ کتاب به دو صورت سرمايه گذاري مولف و مشارکت در هزینه چاپ کتاب  قرارداد میبندد.

در نوع سرمايه گذاري مولف، اگر مولف بخواهد با هزینه شخصی چاپ کتاب را انجام دهد، موسسه چاپ کتاب کار را با هزینه مناسب انجام می دهد، در این شرایط حق چاپ های آینده برای مولف حفظ خواهد شد.

اما مشارکت در هزینه چاپ کتاب  به این شکل است که هر مقداری از هزینه چاپ کتاب را مولف پرداخت کند و درصد دیگر را موسسه چاپ کتاب و در آخر سود برآمده از فروش بسته به میزان هزینه انجام شده توزیع خواهد شد.

پرداخت هزينه چاپ كتاب

معمولا موسسات چاپ کتاب 500 هزارتومان  از هزینه چاپ کتاب را هنگام عقد قرار داد می گیرند و تقریبا نیمی از از مبلغ باقی مانده را بعد از دریافت مجوز و تسویه آخر بعد از چاپ و موقع تحويل كتاب انجام می شود.با توجه به اینکه نشر آراد گستر خود اسپانسر کتابها می شود این مبلغ رایگان خواهد بود.

شاید برای شما سوال باشد که در صورت چاپ کتاب خود، هزینه چاپ کتاب برای شما چگونه و بر چه اساسی محاسبه می شود. برای تخمین هزینه چاپ کتاب باید به چند فاکتور تاثیرگذار دقت کرد: به بیان دیگر به منظور اینکه تخمینی از هزینۀ نهایی چاپ کتاب خود داشته باشید، باید اطلاعات و معیار هایی درنظر را داشته باشید که می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ایران پیپر در تماس باشید.

معیار های تاثیرگذار در هزینه چاپ کتاب

تعداد صفحات کتاب یا پایان نامه و سایز صفحات:

دقت داشته باشید که بعد از ویراستاری و صفحه‌آراییِ آخر، تعداد صفحات کتاب شما ممکن است کم یا زیاد شود، اما این تغییر، در اصل قرارداد و هزینه چاپ کتاب مقرر در قرارداد تغییر ایجاد نمی کند.

قطع کتاب

اگر متن یا پایان‌نامۀ شما عکس، نمودار، جداول و نگره‌های زیادی دارد، حتما باید کتاب شما در قطع وزیری که دانشگاهی و بزرگتر است چاپ شود تا بتوان متن و جداول و نمودارها را در آن تنظیم کرد، به درستی متوالی بیاید تا برای خوانندۀ کتاب دشوار نباشد. اگر متن کتاب شما جدول و تصویر و نمودار زیادی ندارد چاپ در قطع رقعی پیشنهاد می شود.

تیراژ کتاب

تیراژ کتاب نیز در هزینه چاپ کتاب موثر است که در حد 20 جلد باشد یا بیشتر یا فقط یک جلد. بخاطر آرشیو خودتان پیشنهاد ما این است که دست کم بیست یا سی جلد چاپ کنید تا بتوانید موقع مصاحبه‌های آزمون دکتری، و رزومه‌های دانشیاری و یا مصاحبه‌های کاری، ارائه دهید و یا حتی به عزیزان خود پیشنهاد دهید.

نحوه تحویل کتاب های چاپ شده

زمانی که کتاب شما بعد از دریافت مجوزهای قانونی چاپ شد، چگونه می خواهید کتاب خود را تحویل بگیرید، تحویل کتاب در هزینه تمام شده چاپ کتاب موثر است
بنابراین در محاسبه هزینه‌ چاپ کتاب کلیه گزینه‌ها «دریافت مجوز، چاپ کتاب، صفحه‌آرایی (رنگی و سیاه سفید بودن) و طراحی جلد» در نظر گرفته شده است.
حال شاید بپرسید نحوه پرداخت هزینه چاپ کتاب چگونه است؟ معمولا 50 درصد مبلغ قرارداد هنگام عقد قرارداد و 50 درصد دیگر را باید پس از صحافی و قبل از چاپ کتاب ارائه دهید.

انتشارات آراد گستر افتخار دارد که ناشر نویسندگان مختلف با هر سبک و عنوان کتاب باشد. در این راستا این انتشارات اسپانسری کتابهای مختلف را انجام داده و بصورت رایگان مجوزهای نشر شامل: شابک- فیپا – طراحی جلد و غیره را بصورت رایگان انجام می دهد.

لازم به ذکر است هزینه نسخ چاپی بر عهده نویسنده بوده و البته نسخ چاپی در اختیار شخص صاحب اثر قرار خواهد گرفت.

خدمات چاپ کتاب رایگان برای انواع کتاب

چاپ رایگان کتاب شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • چاپ رایگان کتاب کودک
  • چاپ رایگان کتاب داستان
  • چاپ رایگان کتاب رمان
  • چاپ رایگان کتاب شعر
  • چاپ رایگان کتاب حقوقی

چاپ انواع مختلف کتاب، برای نویسندگان یک فرصت عالی است تا اثر خود را به عنوان یک نویسنده تازه کار  معرفی کنند. البته باید به دنبال انتشاراتی بگردید که این ریسک را بپذیرد. در انتشارات آراد گستر می توانید بصورت رایگان کتاب خود را چاپ و منتشر کنید. البته قرارداد های اسپانسری آراد گستر انواع متنوعی دارد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09367222729 تماس گرفته و از شرایط اسپانسری این انتشارات آگاه شوید.

اخذ مجوز فیپا، شابک،طراحی جلد ، صفحه آرایی و اعلام وصول

چاپ رایگان کتاب در مشهد