پالس اکسیمتر انگشتی

تعمیر پالس اکسیمتر انگشتی

پالس اکسیمتر انگشتی

پالس اکسیمتر ابزاری برای اندازه گیری میزان اکسیژن جذب شده توسط گلبول های قرمز است.با استفاده از این دستگاه می توان وضعیت سیستم تنفسی و ریوی را پایش کرده و کارایی آنرا را مورد بررسی قرار داد.قابلیت این دستگاه موجب شد تا با همه گیری کرونا ( که یک بیماری درگیر کننده ریه بود) این دستگاه مورد اقبال عمومی قرار گیرد. و مدلهای کوچک و ارزان قیمت تر آن که به پالس اکسیمتر انگشتی معروف هستند در منازل مورد استفاده قرار بگیرند.

نام دیگر پالس اکسیمتر اکسیژن سنج خون است که به کمک آن می توانید درصد اشباع اکسیژنی که در خون قرار دارد را اندازه گیری کنید . پالس اکسی متر دارای هشدار است و زمانی که درصد اکسیژن خون از حد 95 پایینتر و از 97 درصد بالاتر باشد هشدارمی دهد ، این دستگاه تعداد و آهنگ ضربان قلب را به کاربر نمایش می دهد . توجه داشته باشید که حین استفاده از پالس اکسی متر لاک ناخن ، محکم گذاشتن پروب روی انگشت ، اختلالات عروقی و فشار خون بالا و پایین بر نتیجه ی آن تاثیر می گذارد.

تفاوت پالس اکسیمترهای انگستی و مدل های بیمارستانی در میزان صحت و دقت اندازه گیری و مدت زمان مورد استفاده مداوم برای کارکرد است.که مثلما موارد یاد شده در پالس اکسیمترهای انگشتی دارای نقصان هایی بوده و از کارایی کمتری بر خوردار هستند.

اما در کنار این عیوب دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی پرتابل یوده و کاربری بسیار راحتی دارد به نحوی که با کمترین میزان اطلاعات یک کاربر می تواند آنرا راه اندازی نموده و مورد بهره برداری قرار دهد.همچنین از لحاظ قیمتی نیز بسیار ارزانتر از مدلهای بیمارستانی هستند ، لذا گزینه بسیار مناسبی جهت مراقب از بیماران و پایش میزان اکسیژن خون آنان محسوب میشوند.

نحوه کار دستگاه بسیار ساده است  شما باید ابتدا انگشت خود را درون دستگاه قرار دهید سپس تنها کلید دستگاه را فشار داده تا اندازه گیری آغاز شود.

برای تماشای فیلمهای آموزشی میتوانید اینجا کلیک کنید.

تعمیر پالس اکسیمتر

آرام بنشینید و قسمتی از بدن خود را که در آن پالس اکسیمتر قرار دارد حرکت ندهید. چند ثانیه صبر کنید تا خواندن تغییر کند و یک عدد ثابت نمایش داده شود.

اگر با انجام موارد بالا بازهم دستگاه دچار ایراد و خطا بود موارد زیر را چک کنید و در صورت امکان مشکلات را بر طرف کنید

– باتری های دستگاه را با استفاده از مولتی متر چک کنید و از صحت ولتاژ آنها مطمئن شوید.برای این دستگاه توصیه می شود از باتری آلکالاین استفاده کنید که طول عمر بالاتری دارد

– هنگامیکه دستگاه روشن است به LED های داخل دستگاه نگاه کنید و بررسی کنید آیا به درستی روشن هستند یا خیر

– خرابی در LED های فرستنده هم می تواند مربوط به خرابی کابل فلت در نزدیکی لولای دستگاه باشد و هم بعلت قطع شدن لحیم پایه های داخلی

– اگر دستگاه به هیچ عنوان روشن نمیشود ایراد از کابل تغذیه است که از دو سر باتری به برد می رود دستگاه را باز کرده و آنها را تعمیر کنید

تعمیرات تخصصی انواع اکسسوری 

( کابل و پروب ) بیمارستانی
انواع پروب و کابل :SPO2 ( پالس اکسیمتری)  

ECG (الکتروکاردیوگرافی) NST (فتال مانیتورینگ)

تماس:۰۹۱۳۹۰۹۶۲۸۶