تعمیر گاز آنالایزر

تعمیر گاز آنالایزر Masimo

گاز آنالایزر چیست؟

دستگاه گاز آنالایزر معمولا در اتاق های عمل مورد استفاده قرار میگیرند.این دستگاه دارای سنسور هایی برای اندازه گیری میزان خلوص اکسیژن، CO2 تنفسی بیمار، میزان N2O   و اندازه گیری در صد گاز های بیهوشی ایزوفلوران، دسفلوران، اینفلوران و هالوتان است.

برای تماشای فیلمهای آموزشی میتوانید اینجا کلیک کنید.

گاز آنالایزر ها به متخصصان بیهوشی کمک می کند تا از صحت میزان گاز های بیهوشی اعمال شده توسط ماشین بیهوشی اطمینان حاصل کنند. همچنین با اندازه گیری همزمان پارامتر هایی چون دی اکسید کربن بازدمی بیمار از صحت سیستم ریوی بیمار اطمینان حاصل کنند.

گاز آنالایزر که به مولتی گاز آنالایزر نیز معروف هستند توسط شرکت ماسیمو (Masimo) تولید شده و در مدل های +AX و +OR موجود هستند. که در مدل های +AX قادر به اندازه گیری گاز های  دی اکسید کربن و اکسید نیتروژن  و گاز های بیهوشی ( هالوتان – ایزو فلوران – دسفلوران – سو فلوران  و اینفلوران ) بوده و در مدل های +OR گاز اکسیژن ( O2)  نیز به آن ها اضافه می شود.

گاز آنالایزر های شرکت Masimo در دو مدل ساید استریم (Side Stream) و مین استریم (Main Stream) موجود هستند که مدل +OR فقط بصورت ساید استریم موجود است و مدلهای مین استریم قادر به اندازه گیری اکسیژن نیستند.

تعمیر گاز آنالایزر Masimo

گاز آنالایزر دستگاه بسیار حساسی بوده و صرفا می بایست توسط متخصصین تعمیر شود. با این حال برخی از اقدامات اولیه کمک می کند تا دستگاه کمتر دچار ایراد شده و یا مشکلات ابتدایی آن برطرف شود.

خطا در هنگام اتصال آداپتور: معمولا ایراد از آداپتور بوده و می بایست آنرا تعویض نمایید.

خطا در هنگام اتصال سمپل لاین: احتمالا سمپل لاین دچار گرفتگی یا تاب خوردگی در شیلنگ می باشد. مسیر هوایی را بررسی کنید. در صورت عدم رفع شدن می بایست سمپل لاین تعویض شود.

روشن ماندن چراغ قرمز دستگاه بصورت ثابت: حتما دستگاه را به متخصص ارجاع دهید.

تعمیر دستگاه گاز آنالایزر و کپنوگراف  Masimo ، Irma ، Phasein، ٍEMMA

  شماره تماس: ۰۹۳۶۷۲۲۲۷۲۹